تجاری سازی در پرتو پتانسیل انقلاب

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نزدیک به ۴۰ سال است که از عمر باشکوه انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، در این گذر زمان شاهد بسیاری از رویش‌ها و ریزش‌ها نیز بوده‌ایم، یکی از مسائل بسیار مهم در این عرصه که با رویش‌های بسیار خوبی همراه بوده است، بحث تربیت جوانان انقلابی و عمق بخشیدن به اهداف و اصول انقلاب در بین جوانان بدون توجه به ظاهر، رفتار و کنش آن‌ها بوده است.

آنچه مهم است آن است که جوانان انقلابی با تکیه بر دانش، اصول اسلامی- ایرانی و اخلاق و رفتار خود توانسته‌اند سنگرهای مختلفی را فتح و محصولات بسیاری اعم از کالا‌ها و خدمات را ایجاد و به جامعه ایرانی عرضه نمایند.

استفاده از پتانسیل انقلاب اسلامی توانسته است راهی نوین را در بین جوانان کنونی ایجاد نماید، به طور مثال اگر تا سال‌ها قبل حاکمیت خواهان تجاری سازی محصولی بود می‌بایست با استفاده از مدیریت دولتی، بودجه بیت المال و برون سپاری، کار را به جلو هدایت می‌کرد، حال آنکه معمولاً چنین محصولاتی نیز از کیفیت خاص و قابل رقابت نیز برخوردار نمی‌بود.

امروزه با توجه به دانش تجاری‌سازی منبعث شده از رفتار جهادی، جوانان انقلابی توانسته‌اند با اختیار رهبری تنفیذ شده به آنان که همانا آتش به اختیار بودن است اقداماتی را بدون هزینه کرد حتی یک ریال از بیت المال به انجام رسانند که در تاریخ ایران بی نظیر است.

جوانان مؤمن و انقلابی در زمینه‌های فرهنگی توانسته‌اند به توفیقات بسیار خوبی دست پیدا نمایند که به طور مثال می‌توان به شخصیت‌سازی‌های قهرمانانه و محتواهای اصیل اشاره نمود.

ساخت سه مجموعه متفاوت پیم و پم، بچه‌های ساختمان گل‌ها و اتل متل یه جنگل با مضامین اخلاقی، اسلامی و ایرانی می‌تواند بهترین شاهد مثال برای اینگونه فعالیت‌ها باشد، حال آنکه دست اندرکاران حوزه فرهنگ توانسته‌اند با به کارگیری مشارکت بخش خصوصی محصولات مرتبط فرهنگی مرتبط با آن را نیز تولید، توزیع و تجاری‌سازی نمایند.

تجاری‌سازی محصولات فرهنگی یکی از دغدغه‌های همیشگی دست اندر کاران حوزه فرهنگ بوده است، امری خطیر که بدون کار جهادی آن هم در عرصه کنونی امکان ناپذیر می‌نمود، حال آنکه در آخرین نمایشگاه لوازم التحریر و نوشت افزار ایرانی که در تهران برگزار شد، شاهد آن بودیم تا بسیاری از کودکان و نوجوانان با تصویر سازی ذهنی از محصولات و پویانمایی‌های ایرانی به دنبال محصولاتی با کیفیت داخلی با تصویرسازی‌های شاد و جذاب و قهرمانانی ملی بودند که این نیاز به درستی توسط جوانان انقلابی”سازمان هنری رسانه‌ای اوج” بدون تکیه بر بودجه‌های دولتی تامین و در اختیارشان قرار گرفت.

در واقع سازمان اوج با ایجاد یک زنجیره تامین توانست تا با بکارگیری خبرگانِ امرِ تجاری سازی محصول، کالایی را تولید و عرضه نماید که در این زنجیره تمامی بازیگران از نتیجه کار ایجاد شده راضی و خشنود باشند، طراحان کارکتر، سازندگان پویا نمایی و خریداران محصولات فیزیکی و در یک کلمه می‌توان اذعان داشت بسیاری از مخاطبان از محصولات تجاری شده استقبال نموده و حتی شاهد آن بودیم تا این کالا‌ها راه خود را در فروشگاه‌های الکترونیکی باز نموده و در سطحی بی‌نظیر حمایت‌های داخلی مصرف کنندگان و تولید کنندگان را در پی داشت.

در هر حال امید است نهادهای فرهنگی و متولیان دولتی با باور بر جوانان آتش به اختیار انقلابی مجاهد، محیطی را برای فعالیت‌های پرثمرتر این عزیزان ایجاد نمایند و با حمایت‌های خود بستر‌های لازم برای عرضه آثار تولید شده ملی مطابق با فرهنگ و اصول انقلاب را برای ترویج در میان فرزندان‌مان مهیا نمایند و با ارائه نظرات و پیشنهادات خود راه را برای اینگونه فعالیت‌ها هموار سازند.

بدون دیدگاه برای تجاری سازی در پرتو پتانسیل انقلاب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 5 =