درس هایی از پدرم ۲۰

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

خطا و اشتباه جزء لاینفک زندگی بشری است کارکنانی که میزان خطا و اشتباه آنان به سمت صفر میل می کند می توانند جزء کارکنان موثر و در آینده از مدیران موفق بشمار آیند .
مدیران ارشد میتوانند خطا و اشتباه را در مدیران میانی و پرسنل و کارگران خود ، تا درصدی بپذیرند ولی چنانچه خطا و اشتباه بیش از حد انتظار اتفاق بیفتد، باید قبل از هر گونه رویداد خطرناک و غیر قابل جبرانی تصمیم گیری شود .
سوء استفاده مالی را نباید خبط و خطا انگاشت. تخلف مالی در حقیقت جرمی است که اتفاق افتاده است و مدیران در این خصوص باید بلادرنگ تصمیم گرفته و نسبت به معرفی نامبرده به مراجع قانونی اقدام نمایند و در صورت اثبات جرم، با قاطعیت از بکار گیری مجرم در سازمان امتناع ورزند . قاطعیت داشتن در اینگونه موارد به پاک بودن سازمان کمک شایانی کرده و برای دیگران نیز درس عبرتی خواهد شد . دیده شده است گاهی با اثبات جرم، صرفاً نسبت به جابجایی شخص اقدام می گردد غافل از اینکه این اقدام، صرف ایجاد حاشیه امن به دیگرانی که زمینه های جرم در آنها وجود دارد، به مجرم نیز این مجال را داده تا در آینده ضربه ای سنگین تر به سازمان وارد نماید. یادمان باشد در خصوص اتهام مالی افراد به سرعت حکم صادر نکنیم اما اگر با ارائه اسناد، اتهام به جرم مالی تبدیل شد در تصمیم جدایی فرد یا افراد از سازمان تردید نکیم .

بدون دیدگاه برای درس هایی از پدرم ۲۰

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − یازده =