درس هایی از پدرم ۱۷

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاهش زمان

با توجه به نرخ رو به رشد تعداد شرکتهای تولیدی و یا خدماتی ، رقابتی جدی بین تولید کنندگان کالا و خدمات، جهت افزایش سهم بازار ایجاد شده است. بدیهی است عرضه کالا وخدمات با بهترین قیمت، نقشی شگرف در موفقیت یک شرکت ایفا میکند. در بازارهای کنونی وضعیت رقابت گاهی چنان جنبه منفی پیدا میکند که اثرات نامطلوبی درتراز مالی شرکت ها بجا می گذارد و بعضا منجر به زیانهای غیر قابل جبران میشود. و گاهی نیز بدلیل رقابت شدید و ضرورت حضور در بازار، مدیران را مجبور به فروش کالا یا خدمات با نقطه سر به سر یا حتی پایین تر از آن می نماید که نتیجه ای جز ورشکستگی و یا تعطیلی شرکتها در بر ندارد. رکود بازار هم میتواند نمونه ای دیگر از این بقا و یا مضمحل شدن شرکتها باشد .
در اینجا تعریف کاهش هزینه در شرکتها همراه با عدد و رقم، و اجرایی کردن آن مطابق با برنامه سالانه، بسیار موثر واقع می شود. یکی از مهمترین شیوه های کاهش هزینه علیرغم حذف هزینه های زائد که بعضاً مورد توجه مدیران قرار نمیگیرد کوتاه کردن پروسهای کاری است .همانطور که کم کردن یک پیچ در تولید انبوه، در کاهش هزینه موثر است، گاهی کم کردن زمان به میزان چند ثانیه در تولید انبوه و یا یک فرآیندکاری نقشی بزرگ در کاهش هز ینه بازی می کند.
برای مقابله با این وضعیت، مدیران ارشد برای موفقیت مجموعه های تحت امر و بالا بردن مقاومت در بازارهای رقابتی لازم است ماموریتی برای مدیران طرح و برنامه تعریف کنند تا پروسه های کاری را فرایندی نموده و پس از حذف زمانهای زائد، مدیران اجرایی را مکلف کرده بشدت با تاخیرات پیش آمده مقابله کنند. . به تعبیر ساده تر لازم است زمان شروع و پایان هر فرآیند معلوم و مطابق آن اقدام شود.
یادمان باشد زمان قیمتی ترین داشته یک فرد، شرکت و یا سازمان است که هزینه بهینه آن نقش مستقیمی در بهای تمام شده محصول دارد.

بدون دیدگاه برای درس هایی از پدرم ۱۷

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =