شروع ترم دوم سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ گرامی باد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شروع ترم دوم سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ مصادف شده است با بازگشت امام خمینی (ره) به ایران پس از چهارده سال تبعید ایشان در کشورهای مختلف، آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی نویدبخش آزادی و استقلال ایران و رهایی از یوغ استعمار و استکبار جهانی است.

برای به ثمر نشستن این انقلاب و باروری آن خون بسیاری از انسان‌های آزاده ایرانی اعم از مسلمان و غیرمسلمان ریخته شده و نهال انقلاب اسلامی به‌واسطه آن آبیاری گشته است.

آنچه ما می‌دانیم آن است که مردم انقلابی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی تمامی تلاش و سعی خود را با اعتقادی راسخ به کار بستند و با توکل به باری‌تعالی، طاغوت را سرنگون و نظامی اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را پایه‌گذاری نمودند، پس‌ازآن مردم آزاده و مؤمن ایران اسلامی، در ۸ سال دفاع مقدس از این انقلاب دفاع نموده و تا آخرین قطره خون خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی، وطن و ناموس خود دفاع نمودند و سپس این حاکمیت دینی را به نسل بعد انتقال دادند.

اما آنچه امروزه وظیفه ما می‌نمایاند،آن است که پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعی در ارتقاء سطح زندگی در تمامی ابعاد و زوایای آن نماییم، تحصیل علم، دانش‌اندوزی، تحقیق و پژوهش، ایجاد ارتباط میان علم و صنعت و مهم‌تر از همه تهذیب نفس و رعایت اخلاق علمی و عملی تنها بخشی کوچک از این وظیفه عظیم ما در عرصه علم و دانش می‌باشد.

بر همه ما فرض است تا با نگاه به سند چشم‌انداز کشور و استفاده از تمامی پتانسیل خود در راه تحقق آن گام برداریم، لذا به نظر می‌رسد ما به‌عنوان جامعه دانشگاهی وظیفه‌داریم در هر مقامی به تحقیق و تحصیل و پژوهش پرداخته و راه را از طرق، نظری و عملی برای پیشرفت جامعه هموارسازیم.

در این میان احترام متقابل دانشجو و استاد و همچنین رعایت حقوق و شأن افراد و ایضاً پاسداشت از دستاوردهای علمی افراد و مقابله با انواع سرقت‌های ادبی و علمی و تلاش در نهادیه نمودن مطالعه و تدقق، جزئی از وظایف اولیه ما به شمار می‌آید.

به امید روزی که با تلاش تمامی افراد جامعه کشورمان، شاهد ارتقاء سطح علمی، فرهنگی و زندگی افراد جامعه کشورمان باشیم. ان‏شاءالله

بدون دیدگاه برای شروع ترم دوم سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ گرامی باد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 5 =