استارتاپ یک تشکل پایه‏ای ناب برای رسیدن به اهداف بزرگ است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اولین جمعه آذر ماه روز عجیبی بود، در چهار شهر بزرگ ایران رویدادی برگزار شد که نتیجه آن گزینش ۸ گروه برای راه‏یابی به رویداد بین المللی استارتاپ ویکند جهانی بود.SWTehMay1_mini2

شخصاً در چندین دوره استارتاپ ویکند که در تهران برگزار شده است بنا به نوع فعالیت و تخصصم شرکت کرده‏ام و همواره شاهد پویایی بیش از پیش و بلوغ ایده‏ها نیز بوده‏ام، این‏بار نیز در استارتاپ ویکند تهران که همزمان با برگزاری این رویداد در سه شهرِ تبریز، اصفهان و مشهد بود شاهد این بودم که شرکت کنندگان با اشتیاق وصف ناپذیری سعی در تحقق ایده‏هایشان در ۵۴ ساعت بوده و حتی از خواب شبانه و تغذیه مناسب خود را محروم و فقط برای دستیابی به نتیجه ای که برایشان ارزش و قداست داشت تلاش نموده‏اند.

از منظر من استارتاپ ویکند یعنی همفکری، صلح، اتحاد، برادری، فرهنگ کار گروهی، هم اندیشی، تضارب آراء، تحرک، کمک به اقتصاد، کارآفرینی، تجارت، احترام به حقوق، پایبندی به تکالیف و ده‏ها کارکرد مبارک دیگر.

از منظر حقوق فنآوری اطلاعات و ارتباطات، استارتاپ ویکند بستری مناسب برای شروع یک فعالیت فرهنگی، تجاری و حقوقی است، استارتاپ تاسیس و تولد یک شخصیت است، شخصیتی که بنا به ابعاد و زوایای خود دارای حقوق و تکالیفی است، حقوق این شخصیت عبارت است از توسعه داده شدن توسط صاحبان ایده و تکلیفش ایجاد شور و سود برای صاحب خود (البته با تسامح)!

استارتاپ ویکند موجب همگرایی از مناظر فرهنگی چون اقوام، عقاید، منش‏ها و روش‏هاست و همچنین از منظر تجاری باعث وحدت در آراء، متدهای تجاری، بازاریابی، توسعه، برند سازی و شراکت است.

در واقع استارتاپ ویکند یک تشکل پایه‏ای ناب برای رسیدن به اهداف بزرگی است که در آن همه چیز و همه کس تاثیر گذار است، یک دموکراسی کامل و یک جامعه اتم و اکمل است که می‏تواند پایه و الگویی برای جوامع بزرگتر و جدی‏تر (جدی‏تر از باب امور حاکمیتی) باشد.

در هر حال امیدوارم باز هم سعادت شرکت در چنین رویدادهایی را در تهران و دیگر شهرها داشته باشم و با دوستان و صاحبان ایده و کار بیش از پیش آشنا شوم و در حد توان مشاوره های لازم حقوقی را برای گسترش و قانونی سازی عملکردها بدهم، انشاءالله

 

بدون دیدگاه برای استارتاپ یک تشکل پایه‏ای ناب برای رسیدن به اهداف بزرگ است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − هشت =