اینترپل و جرائم مرتبط با میراث فرهنگی و هنری

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جرائم مرتبط با آثار هنری

سرقت آثار فرهنگی تقریباً به طور یکسان کشور های توسعه یافته و در حال توسعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. Works-of-artجرائمی فرا ملی در خصوص میراث فرهنگی کشورها که نمودهای مختلفی را داراست، برخی کشورها مبدأ، برخی مقصد و برخی دیگر کشور های ترانزیتی برای ارتکاب چنین جرائمی به شمار می‌روند.
معمولاً تجارت غیر قانونی آثار هنری معلول مرزهای باز کشورها، تقاضای خریداران چنین آثاری و یا بی ثباتی سیاسی کشورهاست.
اینترپل می‌کوشد تا با افزایش آگاهی در میان سازمان‌های مربوطه و عموم مردم بر این مشکل بین‌المللی فائق آید، تلاش برای جمع آوری اطلاعات مرتبط با هنر، عتیقه‌جات و فروشندگان و خریداران کمک خواهد کرد تا بتوان با همکاری پلیس دول مختلف از چنین جرائمی کاست و روند فرسایشی میراث فرهنگی ملل مختلف را کند نمود.

داده های بین‌المللی

اولین اطلاعات مرتبط با سرقت آثار فرهنگی در سال ۱۹۴۷ توسط اینترپل منتشر شد. از آن زمان به بعد این سازمان کوشید تا با ایجاد یک سیستم فراگیر اطلاعاتی، در قالب یک پایگاه داده، یافته های خود را در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار دهد تا اجرای قانون در این زمینه تسهیل گردد همچنین اطلاعات انواع خاصی از اطلاعات نیز برای عموم منتشر می‌گردد تا سطح آگاهی‌های آنان را بالا ببرد انتشار اطلاعاتی چون:
تازه‌ترین آثار به سرقت رفته هنری
بازگرداندن آثار هنری به سرقت رفته
آثار هنری یافت شده بلامعارض
همچنین سازمان جهانی پلیس جنایی برای مراقبت از آثار هنری با سازمان‌های بین‌المللی همکاری‌های تنگاتنگی دارد، سازمان‌هایی چون:
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (UNESCO)؛
شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM)؛
سازمان ملل متحد برای مواد مخدر و جرایم (UNODC)؛
سازمان جهانی گمرک (WCO).

 

بدون دیدگاه برای اینترپل و جرائم مرتبط با میراث فرهنگی و هنری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + یک =