خدمات مرکز مبارزه با جرائم سایبری اروپا

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مرکز مبارزه با جرائم سایبری اروپا مجموعه ای از خدمات را برای هماهنگی بین سازمانها و پردازش اطلاعات  و نظارت بر امنیت شبکه ها داخلی ایجاد نموده است، این هماهنگی برای همجوشی داده های کشور های عضو می باشد و باعث تقویت مبارزه با اینگونه جرائم در اروپا خواهد شد.

همجوشی اطلاعات

مرکز همجوشی اطلاعات در واقع مسئول جمع آوری اطلاعات مرتبط با جرائم سایبری است و از منابع دولتی و خصوصی برای دستیابی به این هدف استفاده می نماید و بر همین اساس آنرا به یک مرکز تحلیل اطلاعات تبدیل نموده است. هدف از این همگرایی، سرعت در عملکرد و تشخیص به موقع تخلفات سایبری است تا بتوان به خوبی با اینگونه جرائم مبارزه نمود.ec3_logo_360_whitebackgrd_short_0
مرکز همجوشی اطلاعات با استفاده از امکانات دولتی و همیاری متخصصان و همچنین امکانات دانشگاهی به عنوان یک نقطه اولیه تماس برای گزارش تحقیقات جرائم رایانه ای فعالیت خود را آغاز نموده است. این مرکز به کشورهای عضو این امکان را می دهد تا از نتیجه تحقیقات به عمل آمده استفاده نمایند و همچنین خدماتی را به دولت ها و شرکای خصوصی خود ارائه می نماید.

اقدامات آزمایشگاهی

مرکز مبارزه با جرائم سایبری اروپا می تواند انواع خدمات آزمایشگاهی را فراهم آورد این خدمات شامل ابزار های آزمایشگاهی، خدمات تجزیه و تحلیل داده ها ، خدمات شبکه ای و خدمات شبکه های موبایل می باشد. بنابراین با در دسترس بودن طیف گسترده ای از خدمات و تجهیزات این مرکز می تواند عملیات های موثری را به انجام برساند از جمله:

  • تهیه زیرساخت های مناسب رایانه ای و قانونی و همچنین و آزمایشگاههای قانونی خدمات دیجیتالی
  • ایجاد محیط های فاراده (فیزیکی)
  • تهیه وسائل قابل حمل برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی دیجیتالی
  • بررسی فنی بر روی مواد خام و دستگاه های چاپ برای جلوگیری از جعل اسکناس و اسناد 
  • معاینه اوراق بهادار و اسناد و اسکانسها و همچنین تمبرهای مالیاتی و و برجسب های تجاری و اسناد دیجیتالی
  • خدمات بصری دیجیتالی برای کشف جرم با استفاده از ابزارهای نوری
  • عکاسی دیجیتالی و استفاده از خدمات رایانه ای برای کشف جرم در صحنه ها

دیگر خدمات

مرکز مبارزه باجرائم رایانه ای اروپا به سازمانهای بین المللی کمک خواهد نمود تا بتوانند جرائم سایبری را در کمترین زمان ممکن کشف و با بالاترین ضریب اطمینان اقدام نمایند، این خدمات به دولت ها و سازمان های بین المللی و حتی اشخاص خصوصی قابل ارائه می باشد.
این مرکز به عنوان یک اتاق هماهنگ کننده اطلاعات عمل نموده و با هم پوشانی اطلاعات باعث اقتدار پلیس اروپایی برای مبارزه با جرائم سایبری خواهد شد.

برگرفته از سایت رسمی‌مرکز مبارزه با جرائم سایبری اروپا

بدون دیدگاه برای خدمات مرکز مبارزه با جرائم سایبری اروپا

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + چهار =