در راه اندازی استارتاپ خود، جنگجو و انتقام گیرنده باشید!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بی تردید، راه اندازی یک کسب و کار آن هم در ۵۴ ساعت بیشتر شبیه افسانه ها است و البته قرن ۲۱ قرن به واقعیت پیوستن افسانه ها نام گذاری شده است. بی شک هنگامی که یک ایده خلاقانه و یا ساده به ذهن شما می رسد، افراد بی شماری شما را جهت به دست آوردن رویاهایتان تمسخر می کنند و یا پیشنهاد های جایگزینی را ارائه می نمایند و در واقع به حقوق خصوصی و فردی شما بی احترامی می نمایند، ایده های شخصی جزئی از مالکیت های فردی و معنوی افراد محسوب می شود حتی اگر این ایده هزاران بار اجرا شده باشد! تفاوت ایده ناب و بکر با ایده های دیگر، تنها و تنها قابل ثبت بودن این ایده هاست، باید توجه نمود عدم ثبت یک ایده به معنای تجاوز به حقوق ایجاد شده نیست بلکه فقط و فقط قابلیت صیانت دولتی را ندارد و همه ما میدانیم دولت اصالت ندارد و در تشکیل یک دولت فرد اصالت دارد که بررسی این موضوع خارج از بحث ماست.
هرچند در ادبیات حقوق همواره بحث بر روی صلح و عفو است ، اما این بار بحث بر روی انتقام جویی و جنگ می باشد، جنگ نه به معنای خون و خونریزی، بلکه یعنی مقابله با افکار و عقاید دیگرانی که سنگ بر روی راه شما می گذارند، کسانی که شما را دلسرد می کنند و به جای مشورت به شما برچسب های گوناگون می زنند، تا جان در توان دارید بجنگید و بر روی ایده خود کار کنید، تمرکز کنید و به حقوق خود احترام بگذارید.
توجه به این نکته مهم است که هر حقی موجب ایجاد یک تکلیف می شود، در موضوع ما حق و تکلیف قائم به شخص است، یعنی وقتی حق دارید به ایده های خود جامه عمل بپوشانید تکلیف هم دارید با تمام توان و انرژی روی آن کار کنید و دلسرد نشوید و درد هر شکست را با جان و دل بچشید که این درد شما را قوی تر و قوی تر می کند.
نکته دیگر انقام گرفتن است، البته این لفظ هم مانند جنگجو بودن در ادبیات حقوقی خیلی قابل دفاع نیست هرچند در بحث حقوق جنگ و مخاصمات بین المللی از آن یاد می شود، در اینجا انتقام گیرنده یعنی آنکه بعد از جنگ مقدس استارتاپی خود، مطمئنا پیروز خواهید شد، هرچند که ممکن است مدت ها به طول بیانجامد، اما سنت الهی بر این است که کسی که تلاش می کند به نتیجه عمل خود خواهد رسید مثل اینکه کسی سالها طب می خواند و بعد پزشک می شود و یا اینکه دزدی که سالها تلاش می کند و بعد تبدیل به یک سارق حرفه ای می شود، این نتیجه سنت الهی است هرچند که رسیدگی به جزا و پاداش این دو عمل در دیگر جهان مساوی و برابر نیست بلکه متضاد و عجیب است!
حال در نظر بگیرید انتقام شما محو کردن کسب و کار کسانی باشد که روزی شما را مورد شماتت قرار می دادند، کسب و کار خود را چنان مدیریت کنید و به چنان غولی تبدیل شوید که بتوانید آنها را ببلعید، البته نه خودشان را بلکه کسب و کار و ایده هایشان را !
در حوزه فنآوری اطلاعات کم شرکت های نبوده اند که بعد از موفقیت های چندین ساله بالاخره توانسته اند رقیبان و یا ایدا های موازی خود را خریداری نموده و آنها را از صحنه روزگار محو نمایند.
پس نتیجه آنکه برای راه اندازی استارتاپ خود جنگجو و انتقام گیرنده بوده و به حقوق و تکلیف خود پایبند باشید.

بدون دیدگاه برای در راه اندازی استارتاپ خود، جنگجو و انتقام گیرنده باشید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − سیزده =