روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی تجاوز!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی تجاوز در سال ۱۹۸۲  باهدف تأمین آزادی و کرامت کودکان جهت ایجاد یک محیط امن  با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل در ۴  ژوئن ایجاد گردید.

روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی تجاوز چیست؟

nanakar_com

هدف از این روز جهانی توجه ویژه به کودکانی است که  قربانیان سوءاستفاده فیزیکی، ذهنی و عاطفی صرف‌نظر از اینکه آن‌ها در جنگ یا صلح زندگی می‌کنند، شده‌اند.کودکانی که از فقر و بی‌عدالتی رنج می‌برند و نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه جهانی هستند.خشونت و سوءاستفاده علیه کودکان در سراسر جهان وقایع تکان‌دهنده‌ای را موجب شده است.

تحقیقات انجام‌شده توسط سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از کودکان در سراسر جهان به‌طور قانونی تنبیه بدنی می‌شوند و هیچ محافظت قانونی برای آنان وجود ندارد، در سال ۲۰۰۲، تعداد تقریباً ۱۵۰ میلیون دختر و ۷۳ میلیون پسر زیر ۱۸ سال به‌نوعی خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند، همچنین در بسیاری از کشورها دولت‌ها با مشکلات خشونت علیه کودکان در مدارس روبرو هستند، ایضاً یکی از راه‌های تربیت کودکان در اغلب کشورها انجام تنبیهات بدنی است که  توسط والدین، معلمان  و اعضای جامعه به‌کاربرده می‌شود.

لذا امید است بزرگداشت این روز جهانی باعث شود تا زیرساخت‌های فرهنگی مناسب در خصوص تعلیم و تربیت کودکان ایجاد و از آموزه‌های اخلاقی و مذهبی برای تربیت کودکان استفاده گردد.

آنچه بدیهی است تعلیم و تربیت بر پایه تعقل، تفکر و فرهنگ و اخلاق تأثیری دوچندان نسبت به تنبیهات بدنی دارد، ترس، انزوا، انفعال، عدم اعتمادبه‌نفس و نفاق تنها بخشی از تأثیرات کوتاه و بلندمدت تنبه و خشونت علیه کودکانی است که قربانی چنین رفتارهایی در جامعه جهانی می‌شود.

امید است به‌زودی شاهد رفتاری آشتی‌جویانه، کرامت مأبانه و انسان دوستانه در گوشه گوشه جامعه جهانی باشیم.ان‏شاءالله

بدون دیدگاه برای روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی تجاوز!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 − سه =