کتاب نقش سازمان جهانی پلیس جنایی در حفظ صلح و امنیت بین المللی منتشر شد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

BOOKNANAKAR-2به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، کتاب نقش سازمان جهانی پلیس جنایی در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی برای اولین بار به مقوله صلح و امنیت بین المللی از نگاه یک سازمان جهانی پرداخته که هدف آن مبارزه با جرایم و مجرمین است، این کتاب به کوشش محمدجعفر نعناکار مدرس دانشگاه و حقوقدان بین‌الملل تهیه و به همت مجمع علمی و فرهنگی مجد به چاپ رسیده است.

در این کتاب در خصوص نقش پلیس بین‌الملل در خصوص استقرار صلح و امنیت جهانی با استفاده از ابزارهای علمی موجود و همکاری‌های بین المللی اشاره و در آن سعی شده این معنی بسط داده شود که اجرای حق در سطح جهانی باید توسط سازمانی جهانی نیز محقق شود.
بنابراین سازمان جهانی پلیس جنایی موسوم به اینترپل به عنوان دومین سازمان بین الدولی بعد از سازمان ملل با اهداف و کارکردی کاملا تخصصی در حوزه مبارزه با جرائم و مجرمین بین الملی می تواند نقش بسزائی را در خصوص حفظ امنیت و به تبع آن صلح جهانی بازی کند.

محمدجعفر نعناکار در این باره می گوید: این کتاب پیرامون نقش اساسی سازمان جهانی پلیس جنایی در حفظ صلح و امنیت بین المللی به عنوان یکی از بزرگترین و موفق ترین سازمانها با اعضایی بالغ بر ۱۹۰ کشور که در حال فعالیت و خدمات رسانی در حوزه مبارزه با ناهنجاری‌های انضباطی و قانون شکنان بین المللی، تحریر یافته است.

وی ادامه داد: اینترپل همواره با ارائه دوره های آموزشی و تخصصی برای ایجاد و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تلاش می‌کند هماهنگی و کمک به عملیات بین الملل و کمک به کشورهای عضو، جهت مقابله با جرائمی که صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره می اندازد کوشش می‌کند تا به وظایف ذاتی خود عمل کند.

نعناکار افزود: استفاده از خدمات تحقیقاتی و بانک های اطلاعاتی و توسعه همکاری های راهبردی با دیگر سازمان های بین المللی و نهادهای بخش خصوص و همچنین شناسایی تهدیدات در حال ظهور و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کشور های عضو، تنها بخشی از خدمات این سازمان جهانی جهت برپایی صلح و پایداری امنیت است.

درپایان این مدرس دانشگاه تاکید نمود: باید توجه داشت که هدف پلیس بین الملل تسهیل همکاری پلیس دولت ها حتی در جایی است که روابط دیپلماتیک بین کشورها وجود ندارد، با توجه به این نکته تمرکز اصلی پلیس بین الملل بر امنیت عمومی، تروریسم، جنایان سازمان یافته، جنایات جنگی، پول شویی، جرائم رایانه ای، جرائم مالکیت معنوی، قاچاق و مواد مخدر است.
کتاب نقش سازمان جهانی پلیس جنایی در حفظ صلح و امنیت بین المللی به نگارش محمدجعفر نعناکار برای نخستین بار در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت، همچنین این کتاب را می توان از معتبرترین کتابفروشی ها تهیه نمود.

لینک خرید کتاب

بدون دیدگاه برای کتاب نقش سازمان جهانی پلیس جنایی در حفظ صلح و امنیت بین المللی منتشر شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − 5 =