۲۸ آوریل روز جهانی ایمنی و بهداشت در محل کار گرامی باد!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

۲۸ آوریل برابر با ۸ اردیبهشت ماه، روز جهانی ایمنی و بهداشت در محل کار است که توسط سازمان بین المللی کار بنیان گذاری شده است.

wcms_357208

کار به‌عنوان اصلی‌ترین فعالیت انسانی همواره مورد تأکید قرار دارد، محل کار می‌تواند یک معدن زغال‌سنگ یا یک محل بایگانی اوراق و اسناد، آشپزخانه‌ای در یک‌خانه و یا کلاس درس یک استاد باشد.

تأمین امنیت و بهداشت محل کار از چنان اهمیتی برخوردار است که سازمان‌های جهانی همچون سازمان بین ‏المللی کار و سازمان بهداشت جهانی توجه به آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند، شعار اول ایمنی بعد کار به‌عنوان یک شعار جهانی مدت‌هاست جایگاه خود را در کشورهای درحال‌توسعه پیدا نموده است، حال نوبت آن است که به بهداشت محل کار نیز اهمیت داده شود، وجود سازمان‌هایی چون سازمان جهانی توالت، سازمان بهداشت جهانی و مانند آن نشان از اهمیت این موضوع می‌دهد که تأمین بهداشت در محل کار رابطه‌ای مستقیم با سلامت فرد و جامعه و سلامت جامعه نقشی بی‌بدیل در توسعه و پیشرفت ملت‌ها دارد.

لذا لازم است تا با استفاده از دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و تأمین امنیتی محل کار که توسط سازمان‌های ذی‌صلاح صادر می‌گردد بیش‌ازپیش آشنا و در ترویج آن‌ها بکوشیم.

ازاین‌جهت شما می‌توانید تا با کلیک بر روی تصویر بالا  با ابعاد و زوایای بهتر این موضوع آشنا و تأثیر اشخاص گوناگون در این حوزه را مطالعه نمایید.

بدون دیدگاه برای ۲۸ آوریل روز جهانی ایمنی و بهداشت در محل کار گرامی باد!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − 11 =