هیات منه ذله

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاشت بذر جهان‌بینی و ایدئولوژیک مبتنی بر امپریالیسم جهانی در کشورهای مستقل و آزادی‌خواه جهان امری است که از دیرباز موردتوجه غربیان و علی‌الخصوص آمریکای شیطان‌صفت بوده است.
عدم وابستگی به شرق و غرب که جزء ارکان و ستون‌های مستحکم بنانهاده شده توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی است، موضوعی لا یتغیر و غیرقابل عدول در هر درجه و زاویه است.
طبق تعالیم اسلامی، هدف از زندگی بشری ماندن نیست بلکه رفتن است و چگونه رفتن مهم است نه چگونه ماندن، لذا ازاین‌روست که بهترین رفتن‌ها، گام نهادن در مسیری است که نقطه عطف آن شهادت و لقاءالله است، ماندن با ذلت و وابستگی علی‌القاعده در جهان‌بینی اسلامی جایگاهی ندارد، لذا در اعصار مختلف شاهد حماسه‌هایی بوده‌ایم که تا دنیا دنیا است پابرجا و منشأ الگو و تحقیق و تأمل است، آری نگین این انگشتری واقعه عظیم عاشورا است.
واقعه عاشورا برای نهی از منکر، امربه‌معروف، استقلال و آزادگی و برپایی عدالت جهانی رخ داد، ازاین‌جهت معتقدیم حقوق به ما هو حقوق در هر شاخه و سطحی زمانی مورد اعتنا است که از اصول موصوف در چارچوب اسلامی نشأت‌گرفته باشد و الا تضمین استقلال و آزادی و عدالت بدون آن غیرقابل‌توصیف و تصور است.
قاعده نفی سبیل و تأکید بر عزت اسلامی یکی از اصول مهم حاکم بر مناسبات حقوقی و سیاسی کشورهای اسلامی با دیگر کشورها به شمار می‌رود، بر اساس این قاعده شریعت اسلامی هرگونه راه نفوذ و سلطه کفار بر مسلمین را مردود اعلام نموده  و بیان می‌دارد و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا، لذا امام خمینی (ره) بیان می‌دارد:
«اگر روابط تجاری با کفار موجب ترس بر حوزه اسلام شود ترک این روابط بر تمام مسلمانان واجب می‌شود. در اینجا فرقی میان استیلای سیاسی یا فرهنگی و معنوی دشمن وجود ندارد. اگر روابط سیاسی که بین دولت‌های اسلامی و دول بیگانه بسته می‌شود و برقرار می‌گردد موجب تسلط کفار بر نفوس و بلاد و اموال مسلمانان شود یا باعث اسارت سیاسی این‌ها گردد، برقراری روابط حرام است و پیمان‌هایی که بسته می‌شود باطل است و بر همه مسلمین واجب است که زمامداران را راهنمایی کنند و وادارشان نمایند بر ترک روابط سیاسی این‌چنانی هرچند به‌وسیله مبارزه منفی باشد.»، (تحریرالوسیله، ج ۱، ص ۱۸۵).
حال چه شده است که دولت‌مردان ایرانی، عزت و عظمت اسلامی را فدای دیپلماسی لبخند نموده‌اند و برخلاف اصول مسلم اسلامی، رویه امامان و معصومین ،منویات رهبری گران‌قدر و امام عظیم الشان قدم برداشته‌اند؟!
ماندن در زندان دنیا حتی در بهترین شرایط رفاهی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی اما در زیر سلطه کافرین و علی‌الخصوص شیطان بزرگ آیا ارزشی دارد که الدُّنیا سِجنُ المُؤمِنِ وَالقَبرُ حِصنُهُ وَالجَنَّهُ مَأواهُ ، وَالدُّنیا جَنَّهُ الکافِرِ وَالقَبرُ سِجنُهُ وَالنّارُ مَأواهُ، لذا بر خود می‌دانم به‌عنوان یک حقوق خوان ذره،فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌جا آورده و اعلام نمایم، که رویه پیش رو، راهی است اشتباه که این ره که می‌روید به ترکستان است!
مذاکرات متعدد، ملاقات‌های غیر ضرور، وادادگی و ملاحظه‌کاری‌های بی‌ثمر جز ایجاد وابستگی و آبیاری بذر امپریالیستی فایده‌ای ندارد و نخواهد داشت که به قول سعدی : گفتم که: الف،گفت: دگر، گفتم: هیچ؛ در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.

بدون دیدگاه برای هیات منه ذله

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + 2 =